קנאביס רפואי

האם קנאביס יכול לפתור את בעיות הקשב והריכוז שלך?

מחקרים מראים כי קנאביס יכול להיות יעיל באותה מידה כמו תרופות אחרות העברתי את סמן העכבר שלי מעל קובץ הפוטושופ במסך המחשב שלי, תוך כדי שאני שוכח שרציתי לעשות משהו שלא קשור לפוטושופ בשום צורה. ניסיתי, נזכרתי לאט לאט, להבין איך קנאביס יכול לשפר את הסימפטומים של הפרעות קשב וריכוז; ע"י התמסטלות. זה לא הלך טוב. אך על פי מחקר שבוצע לאחרונה, קנאביס, בניגוד לאמונה הרווחת, והקשיים שחוויתי באותם רגעים, יכול לחזק את הריכוז.

האם קנאביס יכול לפתור את בעיות הקשב והריכוז שלך?

מחקר שפורסם ב-2008 על ידי האגודה הבינלאומית לקנאביס כרפואה, חקר את הפוטנציאל של THC לתת אפקט חיובי על ההשפעות של הסינדרום שהוזכר מקודם, צף מחדש ברשת. החוקרים סיכמו ששימוש בקנביס יכול להפחית בעיות של חוסר תשומת לב ולהוביל ל"ביצועי נהיגה משופרים". עד כמה שזה נשמע לא יאמן, רופאים תומכי מריחואנה ומקצוענים אחרים אימתו את הממצא הזה.  דר' קלאודיה ג'נסן, שלעיתים קרובות רושמת קנאביס כטיפול להפרעות קשב, טוענת שהצמח עדיף על אדרול או ריטלין. אחד המטופלים שלה  (נער בן 15)  עם הפרעות אלו, שבעבר חווה קשיים עם צריכת כדורים של תרופות אחרות – סוף סוף יכל להגיע לבית ספר סדיר לאחר שהתחיל לקחת סוכריות קנאביס כטיפול קבוע. לפי חדשות FOX, דר' דייויד בירמן, שעובד עם מטופלי קנאביס רפואי, טען שקנאביס יכול אפילו לשפר את הציונים של מי שסובל מהפרעות קשב וריכוז. דר' בירמן מרבה לצטט את אחד ממטופליו שאמר – "הסיבה שהצלחתי לקבל את התואר שלי הוא בזכות עישון מריחואנה".

מסתבר שקנאביס משפיע בצורה שונה על אנשים עם הפרעה זו מול אנשים שלא סובלים מכך

תחת השפעת הסם, אני, בכל אופן, בקושי הצלחתי לכתוב את המשפט למעלה. אז התקשרתי לדר' בירמן, כדי לברר איך, בדיוק, קנאביס גורם לאנשים עם הפרעות קשב להתרכז. מסתבר שקנאביס משפיע בצורה שונה על אנשים עם הפרעה זו מול אנשים שלא סובלים מכך. "קנאביס עובד על ידי גירוי מערכת אנדוקנבינואידים", מזכיר ד"ר בירמן. "הסיבה שלקנאביס יש השפעה עלינו היא שיש לנו קולטנים שיכולים להיות מגורים או חסומים על ידי 21 הקנבינואידים שנמצאים בצמח." כאשר קולטנים אלו מגורים, זה גורם לשחרור של דופאמין אשר מפחית גירוי-יתר במוח. לאנשים עם ההפרעה, יש מחסור באדוקנבינואידים מה שמוביל לגרימת אי שקט, אימפולסיביות וחוסר תשומת לב.

האם קנאביס יכול לפתור את בעיות הקשב והריכוז שלך?

גם ריטלין ואדרל משחררים דופאמין לכיוון המוח

"אלו עם ליקויים אנדוקנבינואידים נוטים יותר להיות מודאגים או חרדים ויש להם הפרעת קשב וריכוז", מסביר ד"ר בירמן. מחסור אנדוקנבינואי וקישורו להפרעות מסוימות, זוהה לראשונה על ידי איתן רוסו, יועץ רפואי לשעבר ב- GW Pharmarcuticals."הקנביס מאט את מהירות השידור העצבי, ולכן העובדה שהאימפולסים העצביים איטיים יותר מאפשרת לקליפת המוח להתמקד ולהתרכז באחד או שניים מהאימפולסים האלה, ולא להיות המום על ידי כמות גדולה של דחפים עצביים שנכנסים למוח ", אומר ד"ר בירמן. גם אדרול וריטלין, 2 תרופות שנרשמות כטיפול להפרעות קשב וריכוז, מסדירות את רמות הדופאמין במוח. "ההבדל הוא בפרופילי תופעות הלוואי", אומר ד"ר בירמן. "תרופות אלו גורמות לעצבנות, חרדה ותזונה מופחתת. עם קנאביס, תופעות הלוואי יכולות להפחית חרדה, להגביר את התיאבון ולסייע בהירדמות." מחקר חדש, על פי 'מטרו', דיווח כי 22 מתוך 30 המשתתפים עם ADHD (הפרעות קשב וריכוז) בחרו "להפסיק את צריכת התרופות שנקבעו להם ולהמשיך רק עם הקנאביס הרפואי".  אבל בעוד גלולות התרופות נצרכות לעתים קרובות על ידי אלה שרוצים רק יתרון על בחינות ה-SAT, או במשרד, הקנאביס אינו יעיל בהעלאת רמות תשומת הלב של אנשים ללא ADHD, אומר ד"ר בירמן. מסטול מאוד, תוך כדי הפעם השלישית שאני ממלא את הקערית שלי בגלידת פירות, הניסוי המדעי שלי הגיע לאותה מסקנה.

האם קנאביס יכול לפתור את בעיות הקשב והריכוז שלך?

בגלל שיש לך ADHD אז אין לך בעיה עם לתת תשומת לב

"יש לי מספר מטופלים ללא הפרעות קשב שאומרים שקנאביס עוזר להם להתמקד, אבל מניסיוני, חולים עם ADHD מרוויחים יותר מכולם, אם מערכת האנדוקנבינואידים שלך עובדת בסדר גמור, במונחים של שליטה על מהירות השידור העצבי, יש לך מספיק קנבינואידים, ואז אין באמת צורך להוסיף על הקנבינואידים הנוספים." "הם עדיין יתנו השפעה כלשהי, אבל הם לא הולכים להשפיע על בעיות תשומת הלב שלך, כי אין לך בעיה עם תשומת לב", אומר ד"ר בירמן.

*כתבה מתורגמת

האם קנאביס יכול לפתור את בעיות הקשב והריכוז שלך?