אידוי קנאביס

אידוי בסרטים, סדרות ובמדיה

העישון תמיד נשא איתו אווירה של תחכום ומסתוריות; כמה פעמים ג'יימס בונד מדליק סיגריה על המסך? הדבר השתנה כשמחקרים נחשבים החלו להראות שטבק יכול להזיק בצורה משמעותית לבריאות. למזלנו, פטנט הסיגריה האלקטרונית חסרת העשן הראשונה נרשם ב1963 ע"י הרברט א. גילברט ומאז האידוי ממשיך להמריא – גם דרך הסרטים והספרות האהובה עליכם. מילון אוקספורד בחר את המילה אידוי (vape) כמילה הבינלאומית של השנה ב2014, מה שלא מפתיע כשרואים איזכורים למכשירי אידוי בכל מקום וסלבריטאים מצהירים על אהבתם לתופעה החדשה והגדלה במהירות. באותה שנה השחקנית והדוגמנית לשעבר קתרין הייגל אידתה עם דייויד לטרמן, והעירה שהשימוש שלה במכשיר האידוי הוא השיטה שלה להיגמל אחת ולתמיד מהרגלי צריכת הטבק.

אידוי בסדרות

הסדרה "מרוששות" עלתה לאוויר ב2011. הסדרה עוקבת אחר מקס וקרוליין, שתי נשים צעירות בעלות חנות קאפקייקס שמזלן לא האיר להן והן צריכות לשקם את חייהן מחדש צעד אחר צעד. בעונה 4 פרק 11 רואים חבורה של היפסטרים מגיעים למזנון עם מכשירי האידוי שלהם, מה שמוביל לכך שהם מגורשים מהמקום, כאשר באותו הפרק רואים את סופי משתמשת גם היא במכשיר אידוי, ללא שום התנגדות מצד אף אחד. שום דבר נגד וייפינג, פשוט לא אוהבים היפסטרים. מצחיק. לצערם של הצופים הסדרה בוטלה באפריל 2017.

"בית הקלפים" (עלתה לאויר ב2013) היא עיבוד הוליוודי לסדרה של ה BBC באותו השם; הפעם בכיכובם של קווין ספייסי, קייט מארה ורובין רייט. פרנק, הדמות שקווין ספייסי מגלם, מאדה בנסיון להיגמל מההתמכרות שלו לסיגריות. זאת לא רמאות, הוא מסביר, אלו הם אדים.

“אנושיים" עלתה לאוויר ב2015 ואם לא ראיתם את הסדרה הזאת, התיאור הכי קרוב שלנו הוא לסדרה הוא "איש המאתיים" על סטרואידים… בעידן העתידי, בני האדם החלו להעסיק "סינת'ים" – רובוטים עם אינטלגנציה מלאכותית שנבנו במטרה לשרת את המשפחות האנושיות. ההופעה הקבועה של מכשירי אידוי בתכנית היא הודות לבלש דורמונד (מגולם ע"י ניל מסקל), וגררה המון תגובות חיוביות בקהילת המאדים באינטרנט. עונה שלישית תצא ב2017.

"בלש אמיתי" של ה HBO בכיכובם של מתיו מקונהי (בתפקיד ראסטין קוהל) וודי הרלסון (בתור מרטין הארט) היא אחת מדרמות הפשע המצליחות והנחשבות ביותר בימינו. הם מגלמים שני בלשים ותיקים, קשוחים וציניים אשר חוקרים את אחד הפשעים הכי מבעיתים שראו בקריירה שלהם. אם אתם אוהבים תוכניות על אנשי חוק מחוספסים או סדרות וסרטי "פילם-נואר" אתם תאהבו את "בלש אמיתי". במהלך העונה השניה פול וודרו נוסע עם אני בזריידס, וכשרואה אותה שולפת מכשיר אידוי הוא מגיב "האם זאת סיגריה אלקטרונית מ****נת?". יש שמועות על עונה שלישית בדרך, עם ציפיה גדולה מהמעריצים אחרי עונה שניה שנחשבה למאכזת יחסית לעונה הראשונה המהוללת.

"משפחת סימפסון" הזכירו את נושא האידוי יותר מפעם אחת בשנים האחרונות. בפרק מ2015 בשם "Let's go fly a coot", עולם האידוי מוצג בפני בארט ע"י אניקה, בת דודה של מילהאוס, והוא מתחיל לקנות את מוצרי האידוי שלו בKwik-E Mart. הפרק גרר לא מעט מחלוקת אחרי שהראו את מגי – כן, התינוקת – מאדה יחד עם כולם. אופס. אפילו וילי שומר הקרקעות נראה מאדה בפרק – דרך חמת חלילים, כמובן.

"ילדי האנרכיה", למרות שמכשירי אידוי לא מופיעים בסדרה, היוותה השראה למספר תומכי אידוי ליצור נוזל אידוי משלהם ששמו הוא "ילדי האדים" (Sons Of Vapor). אנחנו יכולים רק לנחש איך הטעם של נוזל זה מרגיש: סיגריות, מעילי עור, שמן מנוע וצמיגים חרוכים, לא?

אידוי בסרטים

"התייר" יצא ב2010 בכיכובם של ג'וני דפ ואנג'לינה ג'ולי עם רווחים של כ278 מיליון דולר על תקציב של 100 מיליון דולר. למרות שלא התקבל בביקורות מהוללות אצל מבקרי הקולנוע, עדיין היה מועמד ל3 פרסים בטקס גלובוס הזהב אחרי שיצא. פרנק טופלו, שמשוחק ע"י דפ, מוצג כחובב אידוי נלהב, ואוחז אחד בידו בסצנה שבה הוא מוצג לראשונה בפני אליס, הדמות שג'ולי מגלמת, על רכבת בדרך לונציה.

אידוי בסרטים, סדרות ובמדיה

"סקס טייפ" יצא ב2014 בכיכובם של ג'ק בלאק, קמרון דיאז וג'ייסון סגל. עכשיו, למרות ש"ג'ק בלאק סקס טייפ" זה לא משהו שתרצו לחפש במנוע החיפוש הקרוב אליכם, הסרט עצמו שווה צפיה גם אם רק כדי לראות את ג'ק בלאק מאדה בסיגריה אלקטרונית בתפקידו כבעלים של האתר הידוע לשמצה YouPorn. ג'ק בלאק ידוע גם כמאדה בחייו האמיתיים ביום-יום.

מבלי לגלות יותר מדי על העלילה עצמה, "אפקט לזרוס" הוא טייק חדש על סרטי אימה ישנים בסגנון פרנקנשטיין ומשהו שחובבי סרטי אימה ישמחו לבדוק. מה קורה כשמחזירים מישהו לחיים? קליי (אוון פיטרס) נראה מאדה במספר סצנות במהלך הסרט, ובשלב כלשהו תתכווצו למראה אחת מסצנות האימה המערבות מכשיר אידוי הטובות ביותר שצולמו אי פעם. אפילו נוצר רעש מסויים באינטרנט שכלל ויכוח על איזה סוג של מכשיר אידוי מככב בסצינה.

סדרת סרטי "בדרך לחתונה…" היא מסוג סדרות הסרטים שאינך מצפה ממנה ליותר מדי ובתמורה היא אף פעם לא מאכזבת. כל שלושת הסרטים בסדרה נופלים תחת קטגוריית קומדיית-בחורים קלאסית, עם כמו לא מבוטלת של הומור סלפסטיק, בדיחות על קנאביס וגסויות מעורבבים אחד עם השני כדי לשמור על רף בידור מסויים אם זה הקטע שלכם – אה, ואל תשכחו שהמתאגרף מייק טייסון קיבל שיעורי פיתוח קול מקצועיים כדי להתכונן לתפקיד שלו כזמר חתונות. בסרט השלישי בטרילוגיה, מארשל, הדמות הראשית בחלק זה, מוצגת כוייפר (מאדה) במספר ומספר סצינות.

“סבא בהפרעה" (2013) בו כיכבו זאק אפרון לצידו של רוברט דה נירו, מספר על נכד וסבו החייל הקשוח לשעבר מהצבא האמריקני, הצמד נאלץ לצאת למסע ביחד עקב מות סבתו של הנכד. במהלך המסע הנכד מגלה שלסבא שלו יש חיים וכישורים שלא היה לו שום מושג לגביהם. בסרט ניתן לראות את אפרון משתמש במכשיר אידוי – אבל, ראו הוזהרתם, מה שהוא מאדה במכשיר זה לא חוקי או בטוח בשום צורה (רמז: זה קראק). שימו לב לא להתבלבל בין הסרט הזה לבין הסרט עם השם הדומה (גם מ2013) Bad Grandpa של ג'וני נוקסוויל מחבורת Jackass.

עוד סרטים עם דמויות שמשתמשות במכשירי אידוי: "שכנים" (2014) עם סת' רוגן, זאק אפרון ודייב פרנקו, "נסיעה קשוחה" (2014) עם ג'ון קיוזאק, "מפות לכוכבים" עם ג'וליאן מור וג'ון קיוזאק (כן, שוב, קיוזאק הוא מאדה נלהב גם בחייו הפרטיים), "הרולד וקומאר 2: בורחים מגווטאנמו-ביי", "סימבלין" בכיכובו של אית'ן הוק, סרט האימה "תחתית החושך" מ2011 ועוד..

אידוי במשחקי מחשב וקליפים

מה עם מדיה שלא נכנסת תחת קטגוריית סרטים, סדרות או ספרים? האידוי הופיע במשחק המצליח Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. סנייק, הגיבור של סדרת המשחקים, שתמיד היה ידוע בתור מעשן עבר מעישון סיגרים בשרשרת, לאידוי של סיגריה אלקטרונית בשם 'סיגר הפאנטום' – עוד פונקציה של הסיגר הזה בתוך המשחק היא להריץ את הזמן קדימה.

אידוי בסרטים, סדרות ובמדיה

"סימס" היא אחת מסדרות המשחקים המצליחות ביותר שנוצרו ותמיד הייתה ידועה בכך שהיא ניתנת לשינוי בצורה רבה ע"י השחקנים דרך התקנת חבילות הרחבה, הורדת פריטים או יצירת פריטים משל עצמם. ב"סימס 4" יש אפשרות לקבל גישה למכשיר שנקרא "מגדל הבועות", שילוב של נרגילה ו-וויפורייזר שיש בו אופציה לטעמים כמו "מפגש קוסמי", "שזיף עמוק", "קצף פיות" ועוד אופציות שמשפיעות על מצב הרוח של הדמות. לפי קהילת השחקנים של סימס יש גם קוד שנותן לדמות אופציה לאדות ראדון, גופרית, הליום, קריפטון וארגון. לא משהו שתרצו לנסות בחיים האמיתיים.

ה"Vape Master" מתאים לחובבי מיני-משחקים ומתגלה כמשחק שלם שמתעסק באידוי. המטרה במשחק היא לשרר ענני עשן ברגע המדוייק שבו המשחק דורש זאת. לפי הביקורות שהמשחק קיבל, אשר היו ברובן חיוביות, משחק זה יכול לשמש כמשהו להעביר איתו את הזמן למאדה המשועמם.

רוצים לראות את דייב גרוהל (הסולן של פו פייטרז כיום, המתופף של נירוונה בעבר) מרים מסיבה בבית אבות? זה בידיוק מה שהפו פייטרז עשו בוידיאו קליפ החדש שלהם שנקרא Run, אשר שוחרר בראשון ליוני 2017. כמובן שהוא נמצא ברשימה זו כי בקליפ רואים את גרוהל חוטף מכשיר אידוי בידו. מעריצים ישמחו לדעת על שמועות על אלבום תשיעי שבדרך.

סופר מפיטסבורו בשם רון גאבאליק8 כתב מאמר בשם "לכתוב דמויות שמאדות" ב2014 כדי לעודד כותבים אחרים לכלול דמויות שמאדות בכתיבה שלהם – ואיך לדייק בפרטים הטכניים שכורכים בזה.

מישהו מהדמויות האהובות שלכם גם מאדה, או שבגרסת המעריצים שלכם של שר הטבעות גאנדאלף הגדול מאדה במקום לעשן מקטרת? ספרו לנו בתגובות.

אידוי בסרטים, סדרות ובמדיה