קנאביס רפואי

כמה זמן מחזיקה השפעה של קנאביס?

להתנסות בקנאביס בפעם הראשונה יכול להיות דבר מרתיע. כמו קפה או יין, הנאה מהמצב משנה התודעה של הצמח היא עניין של טעם נרכש. ברגע שהחוויה מתחילה הדבר היחיד שנותר לעשות הוא להמשיך לחוות אותה. למרבה המזל, ההשפעה החריפה של קנאביס שנצרך בשאיפה לא מחזיקה זמן רב מדי (סיגריה מגולגלת- זמן קצר, שאיפה מוופורייזר – זמן ארוך יותר), כשמדובר באכילים, זה כבר סיפור אחר. להלן פירוט על כמה זמן השפעת הצמח נמשכת ואיך הצמח ישפיע עליכם ברגע שההשפעה עוברת.

כמה זמן השפעת הצמח מחזיקה?

להמון צרכנים חדשים, השפעת הקנאביס עלולה להיות מעט אינטנסיבית. צורת צריכה בעזרת שאיפה (סיגריות ומכשירי אידוי) נותנת השפעה יחסית קצרה (באידוי השפעה יותר ארוכה מעישון). בזמן שאיפה, טטרהידרוקנבינול (THC), החומר הפסיכואקטיבי הראשי בקנאביס, משפיע על המוח תוך מספר דקות.  ההשפעה המלאה של הצמח יכולה להיות מורגש תוך רבע שעה. לאחר מכן, החוויה מתחילה להתרכך ולהחלש עד שתעבור לחלוטין במהלך שעה עד 3 שעות.  צריכת קנאביס אוראלית לוקחת הרבה יותר זמן עד שהיא עוברת. כשצורכים את הצמח באכילת אוכל שהוחדר אליו קנאביס או בקפסולה ההשפעה יכולה להתחיל תוך חצי שעה עד שעתיים. ברגע שהיא מגיעה היא עלולה להשאר בין 4 ל-8 שעות, ובסופה כנראה תרצו לשכב רגע ולנמנם.

סיכום קצר: שאיפה: שעה עד 3. אכילה: 4 עד 6 שעות.

כמה זמן מחזיקה השפעה של קנאביס?

האם קנאביס יגרום לי להנגאובר?

ההשפעה החריפה של הקנאביס מחזיקה רק למספר שעות. עם זאת, ל-THC יש מה שנקרא "חצי-חיים" ארוכים. המונח "חצי-חיים" של חומר מתייחס לזמן שלוקח לחומר לפחות בחצי בזרימת הדם. ה-THC עוזב את הדם יחסית מהר ועובר לשומן שבגופנו, ושם הוא מוצא לו בית. כאן העניינים מתחילים להיות מעניינים, קנאביס מאוחסן בשומן, וכך נשאר בגוף לתקופות זמן ממושכות. כששומן זה נשרף, ה-THC משוחרר מחדש לתוך הדם, והיכן שהוא יכול להשפיע מחדש על הסביבה הפנימית. אבל, אל תמהרו לדאוג! זה לא אומר שתרגישו "סוטול" לתקופות זמן ארוכות. במקום זאת, אחרי שהקנאביס מפסיק להשפיע, צרכנים רבים חווים משהו שנהוג לכנות "הנגאובר של קנאביס", או תחושת "שטיפה". אפקט כזה לרוב מזוהה עם צריכה של כמויות גדולות של הצמח. לדוגמא, אם אכלתם עוגיית קנאביס אחת יותר מדי אתם עלולים להרגיש מעט עייפים או לא מפוקסים בבוקר למחרת.

להלן מספר תסמינים שתרגישו באופן יחסית עדין במקרה של "הנגאובר קנאביס":

  • כאב ראש
  • עייפות \ חולשה
  • חוסר ריכוז
  • התייבשות
  • עיניים יבשות

הנגאובר של קנאביס שונה מאוד מהנגאובר של אלכוהול, שיכול להשאיר אנשים תקועים במיטה למשך יום שלם. במקום זאת, בהנגאובר של קנאביס רוב האנשים פשוט מרגישים מעט עייפים או מטושטשים. תחושה זו נעלמת לאחר מנוחה טובה בלילה, שתיה מרובה, אכילת מזון בריא ואולי תוספת ויטמין או שניים, כמו B12 וחומצת שומן אומגה 3.  כמובן, תמיד תבדקו עם הרופא שלכם לפני צריכת תוסף ויטמין חדש.

מתבגרים מרגישים את השפעת הקנאביס זמן ארוך יותר

באופן מעניין, מתבגרים ובני נוער יכולים להרגיש את השפעת הקנאביס לזמן ממושך יותר ממבוגרים. לפי דר' פרנסיס ג'נסן, מדענית מוח, כותבת הספר "המוח המתבגר", ויו"ר מחלקת נוירולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פנסילבניה, הקנאביס נשאר במוח המתבגרים בצורה שונה מאוד מאצל מבוגרים. "לא רק שהמוח המתבגר מכיל יותר מקום שבו הקנאביס יכול לנחות, הוא גם נשאר שם יותר זמן. הוא ננעל שם לזמן רב יותר מבמוח בוגר:" משמעות הדבר היא שמתבגרים יכולים לחוות את ההשפעה עצמה של הצמח לזמן ממושך יותר מאשר מבוגרים. "לדוגמא, אם הם "התמסטלו" במהלך סוף השבוע, אפקט ההשפעה עלול עדיין להיות שם גם במהלך תחילת השבוע החדש. בוגר לא היה חווה את אותו האפקט ארוך-טווח." לסיכום, הצד החריף יותר של השפעת הקנאביס היא פחות יותר בעלת חיים קצרים. לאחר מספר שאיפות, אתם יכולים לצפות שההשפעה משנת התודעה תחלוף תוך מספר שעות בלבד. עם זאת, הצמח הפסיכואקטיבי עלול לגרום לכם להרגיש עייפים או מטושטשים ביום למחרת אם צרכתם אותו בכמויות כבדות. האפקטים הללו של טישטוש ועייפות עלולים להמשך זמן ארוך יותר אצל צעירים, מה שמהווה סיבה אחת לדחות שימוש בקנאביס עד להגעה לבגרות מלאה. צרכו את הצמח באחריות, ולמען הבריאות וההשפעה הטובה ביותר, צרכו אותו באידוי.

כמה זמן מחזיקה השפעה של קנאביס?