אידוי קנאביס

קצת על שיטות חימום הקיימות, לפני שאתם קונים וופורייזר

עולם הטכנולוגיה משתפר בכל יום בכמה וכמה רמות, שיטות החימום של הוופורייזרים בשוק היום מתפתחות ומותאמות יותר ויותר לצורכי אידוי של עשבים או מיצויים, לתחושה מושלמת ונעימה. שיטות החימום הנפוצות ביותר הן "קונדקשן" ו"קונבקשן" שיטות שונות ולכל אחת גם יתרונות וגם חסרונות. מה אנחנו ממליצים? מה יותר יקר? כל זאת ועוד במדריך למאדה המסוקרן: שיטת חימום "קונדקשן" נפוצה במכשירים ישנים ומוכרת כשיטה שבה תא המילוי מתחמם וכתוצאה מהחום, החומר מתאדה. השיטה נחשבת לשיטה פחות חדשנית ממה שהשוק מציע היום, אבל עדיין זה לא אומר ששיטת ה"קונבקשן" טובה יותר, לפניכם נציג מספר נקודות שיועילו לכם לפני קניית מכשיר אידוי.

כמה יתרונות בשיטת ה"קונדקשן" (conduction):

שיטת חימום – בשיטה החימום "קונדקשן" מהירות התחממות תא המילוי, בדרך כלל, יותר מהירה מאשר שיטת ה"קונבקשן". 

בזה סיימנו. אין לנו דרך למצוא יתרונות בשיטה המיושנת הזו. 

כמובן שאם יש יתרונות יימצאו גם חסרונות, הנה מספר חסרונות בשיטת החימום:

חימום לא מאוזן – בוופורייזרים החימום מתרחש בנקודת המגע בין גוף החימום לבין כל מה שאתה ממלא בתא המילוי. במקרים מסוימים יש צורך בפתיחת המכשיר וערבוב החומר שבפנים, כדי שכולו יתחמם בצורה אחידה.

משיכות שורפות – במהלך האידוי אפשר לחוות בטעמים שונים ומשונים כתוצאה מהחימום של החומר, בגלל החסרון הקודם, חימום לא מאוזן, החומר שבתוך הוופורייזר לא מתחמם בצורה אחידה ולכן הטעם משתנה, החומר שבקצוות כבר נשרף ואילו החומר שבין לבין טרי עדיין.

המוצר המוביל בישראל, כיום בשוק מכשירי הקונדקשיין הוא הפאקס. מכשיר שמתאים לכל סוגי האנשים, מי שאוהב מיצויים, יקבל קפסולה שמותאמת למכשיר ואלו שמאדים תפרחות לא יזדקקו לעזרים נוספים. שיטת חימום נוספת היא "קונבקשן" (convection) נחשבת לדור השני בשיטות האידוי הנפוצות.

מספר יתרונות של שיטת "הקונבקשן":

אידוי אחיד – בגלל שיטת החימום שפועלת בהסעת אוויר חם שמחמם את התפרחת, הקנאביס שלנו יקבל רמות חום זהות בכל האזורים של תא המילוי. בנוסף, השאיפות יהיו הרבה יותר נקיות וטהורות לאורך זמן.

ניצול חומר – שיטת האידוי גורמת לאידוי מלא של החומר המתאדה, אם אין שאיפה, אין אידוי, לכן אין צורך לחשוש להניח את המכשיר בעודו פועל ו"לבזבז" חומר סתם.

ישנן גם מספר חסרונות בשיטה הזאת:

זמן חימום – מכיוון שבשיטה זו החימום נעשה בצורה איטית, ויוצר שאיפות קלות, חלקות ונקיות הרבה יותר, זמן החימום הוא לא מהיר כל-כך לעומת השיטה הראשונה.

מחיר – המחירים אומנם יקרים ברוב המקרים כתוצאה מהחומרים המצויים בגופי החימום השונים. בקטגוריה הזו נוכל גם למצוא את הקראפטי של סטורז אנד ביקל שעולה מעל 1,200 שקלים.

אחד המכשירים היותר מוצלחים ונוחים שיש היום בשוק וגם נותן מענה מצויין במחיר, נקרא האמביט פלוס, עם שליטה מלאה במעלות, שאיפה פתוחה מלאה באדים, פיה מגנטי, מחיר נוח של 550 שקלים וכמובן חימום בהסעת אוויר. מכשיר נוסף, הוילייף גו מבית ויונט, מכשיר למי שרוצה לעבור מעישון לאידוי. רמת החום הנמוכה ביותר היא גבוה ביחס למכשירים אחרים ומספקת תחושת חום בשפתיים ובגרון שעוסרים למעשן לעבור לאידוי. יתרון בולט של המכשיר הוא אידוי בשימוש מיידי. אין צורך לחכות לחימום, פשוט לוחצים ושואפים. שיטת חימום שלישית ואחרונה היא "הייבריד".

השיטה החדשה ביותר ה"הייבריד" (hybrid):

בשיטה הזו נמצא שילוב מעניין בין הקונדקשיין (מגע ישיר) לבין הקונבקשיין (הסעת אוויר). מכשיר שעושה את השילוב הזה בצורה מושלמת הוא הלגאסי פרו. עם 90% הסעת אוויר ו-10% מגע ישיר הפרו מאדה את הקנאביס בצורה אחידה ומאפשר לנו להינות מטעם ושאיפות מלאות בחומר פעיל. הפרו אומנם יקר יותר מהמכשירים האחרים שכתובים מעלה, אבל אם זה לא המכשיר הראשון שלכם וכבר בדקתם שאידוי מתאים לכם, זה שווה כל שקל. עם מגוון רחב של מצבי אידוי, סנסור תנועה שמזהה שהמכשיר לא בשימוש (סטלנים כבר אמרנו), אופציה להחליף סוללה (אחת התקלות המרכזיות במכשירי אידוי), תא מילוי שיושב רחוק מפיה, אפשות שלחק עם גודל תא המילוי והרשימה עוד ארוכה… לסיום, אפשר להבין שתעשיית הוופורייזרים ממשיכה להתקדם בקצב מפלצתי. אז בפעם הבאה שמציעים לכם מכשיר שעוד בקונקשיין (מגע ישיר) כמו הפאקס, תסרבו בנימוס ותחפשו לקנות מכשיר שנותן תמורה לעומת המחיר.

טבע נייצ'ר – מתקדמים לאידוי

קצת על שיטות חימום הקיימות, לפני שאתם קונים וופורייזר