אידוי קנאביס

אידוי היא אלטרנטיבה בריאה יותר לעישון קנאביס

אידוי קנאביס לעומת עישון

אידוי הוא טרנד חדש למדי, ורבים אולי לא מבינים שזו אכן דרך בריאה יותר לצרוך קנאביס מאשר לעשן אותו. להלן מדריך בסיסי מדוע זה נכון. אידוי היא למעשה דרך מועדפת לעישון קנאביס כיום מאשר הדרך הישנה והמוכרת. החוקרים אומרים שאידוי היא דרך בטוחה יותר וכי היא אחראית על חלק מהירידה בקרב מעשנים מבוגרים בעשור האחרון.

מה זה אידוי בדיוק?

עבור מי שלא מכיר יותר מדי את המונח, אידוי היא בעצם כאשר מחממים קנאביס ללא בעירה. אין שריפה מעורבת ומרכיבי CBD ו- THC מחוממים ומגיעים למשתמש באמצעות אדים בעזרת מכשיר המכונה – וופורייזר. עישון שונה מאידוי, מכיוון שבעישון מתבצעת בעירה ממשית כדי שנוכל להרגיש את ההשפעות של הקנאביס.

האם אידוי באמת בטוח יותר מעישון?

האדם הממוצע המשתמש בקנאביס רוצה לצרוך את החומרים הפעילים של הצמח. ופה נכנס גם העניין הבריאותי כמובן. הבדל עצום אחד בין עישון לאידוי הוא שרבים שמתחילים לאדות אינם רגילים לנשום נשימות עמוקות ואיטיות יותר והם נוטים יותר לקחת נשיפות קצרות וחזקות. טענה אחת שאנשים מעשנים מייצרים היא שקשה להימנע מרעלים כמו אמוניה וזפת (עטרן). עם זאת, המחקר מראה כי אידוי מאפשר לאדם לשאוף את אדי הקנאביס מבלי לשחרר רעלים כלשהם לתוך הגוף. בנוסף, עישון יכול להיות הסיבה לבעיות נשימה ולגירויים בריאות, בגרון ובפה. מכשירי אידוי מאפשרים למשתמש עדיין להרגיש את השפעות הקנאביס בצורה מהירה וזו חלופה נקייה ובריאה יותר. רעלנים אלה אינם נכנסים לגוף בניגוד לקנביס מעושן. חווית העישון יכולה להיות די לא נוחה לצרכנים חדשים, והגירוי קורה מכיוון שזפת נשרפת יחד עם כימיקלים אחרים בטמפרטורות גבוהות. אלה נשאפים לאחר מכן ישירות לגופו של האדם המעשן.

היתרונות הרבים של אידוי לעומת עישון

אידוי הוא הרבה יותר דיסקרטי במובן מסוים. אין לו את הריח החזק של קנאביס שעושה עישון, ויש לו טעם טוב יותר בסך הכל. הסיבה לכך היא שטרפנים הם המולקולות המביאות טעם מהקנאביס והן תלויות בכמות החום המעורבת. משתמשים אמרו גם כי אידוי יוצר ״היי״ טוב יותר מעישון מכיוון שוופורייזרים פשוט מסלקים את הרעלים ושומרים על חוויה נקייה יותר. גם חולים רפואיים מעדיפים לצרוך את התרופה שלהן באידויו לא בעישון. לאחרונה, מחקר אחר שפורסם בפסגת בריאות בנושא קנאביס מצא כי-  אידוי היא אלטרנטיבה יעילה יותר. אידוי מבזבזת כ- 50 אחוז פחות קנבינואידים המסייעים לגוף האדם להישאר בריא ויציב. הסיבה לכך היא שוופורייזרים אינם שורפים את החומר.

אידוי אינו מושלם

יש כמה דברים שלא ניתן להשוואות בין אידוי לעישון, אך הם בדרך כלל לא קשורים לבריאות. אחד הגדולים שבהם הוא הצורך לשמור ולנקות את הוופורייזר. זה יכול להיות גם קצת יותר יקר מאשר עישון עבור צרכנים חדשים בו, אם כי בסופו של דבר זה זה ישתלם כלכלית כי תפסיקו לרכוש – ניירות גלגול, פילטרים וטבק/ תחליפי טבק. והכי חשוב, זה הרבה פחות מזיק לגוף שלכם. אז על מה ההתלבטות?!

אידוי היא אלטרנטיבה בריאה יותר לעישון קנאביס