CBD | קאנבידול

מה זה דלתא 8 THC

עד היום חלקנו חשב שהחומר הפסיכו-אקטיבי היחידי בצמח הקנאביס הוא דלתא 9 THC. אך היום נתמקד ונלמד קצת על האופצייה השנייה שקיימת בצמח – הדלתא 8. לדלתא 8 יש הבדל כימי קל יחסית בהשוואה לדלתא 9,אך עדיין יש לו השפעות פסיכו-אקטיביות, אם כי פחות מורגשות מאשר דלתא 9, בערך שני שליש מהעוצמה. דלתא 8 קיים רק בכמויות קטנות בצמח הקנאביס, אך מכיוון שהוא מציע כמה השפעות ייחודיות שלא נמצאו אצל קנבינואידים אחרים, יצרנים ומומחים החלו לבודד אותו ולהתחיל לייצר סל מוצרים חדש ומעניין בעזרתו.

יתרונות רפואיים

היתרונות שונים באופן משמעותי מאלו שלדלתא 9. במחקרים רבים שנערכו מאז 1974, כאשר פרופסור רפאל משולם חקר את הקנבינואידים, עולה כי דלתא  8 הוא מפעיל מערכת חיסון בעל כוח רב במיוחד. כמו כן ראינו כי הוא עוזר בכיווץ גידולים ומבטל לחלוטין את תחושת הבחילה שחולים רבים חווים מתרופות אחרות. מה זה אומר? משמעות הדבר היא כי דלתא 8 מציע דרך להתייחס לרבות מאותן מחלות (ואולי גם אחרות), כמו דלתא 9, אך יכול לעשות זאת בלי ״היי״ חזק. דבר המועיל מאוד לחולים שלא מחפשים להרגיש את תחושת ה״היי״, ובכל זאת מקבלים את היתרונות הרפואיים של THC.

חוקיות

דלתא 8 נופל למעין אזור אפור רגולטורי מכיוון שאפשר להגיע ממנו גם מצמחי קנאביס וגם מצמחי המפ. אז כל עוד אתה גר איפשהו שייצור המפ הוא חוקי, דלתא 8 ככל הנראה חוקי, אלא אם כן נקבעו חוקים ספציפיים האוסרים זאת. אך, מדיבורים בחדרי חדרים אנחנו שומעים כי ממשלות רבות נוטות לאשר אותו בחוק גם עם הייצור נעשה מצמח הקנאביס היות והוא גורם למטופל להרגיש טוב יותר מבלי השפעה פסיכו-אקטיבית חזקה או חרדה. אחד המוצרים שכבר התחילו לצאת לשוק הן מחסניות לאידוי עם שמן דלתא 8. ואנשים רבים מעידים כי ההשפעה נעימה מאוד ומשתמשים בזה על בסיס יומי. מבחינת מחירים, העלות כרגע לא רחוקה ממחסניות עם שמן THC דלתא 9. אך, כמו שאמרנו, שמן דלתא 8 מתאים לאנשים מסוימים ששמן דלתא 9 לא מתאים להם. בקרוב מאוד, ככה מבטיחים בתעשייה, נחשף לסל מוצרים שלם המבוסס על דלתא 8.

לסיכום,

כרגע דלתא 8 נמצאת מתחת לרדאר יחסית. אבל חשוב לזכור, שלדלתא 8 יש השפעות פסיכו-אקטיביות, אך הן הרבה יותר מתונות מאשר בדלתא 9. עם דלתא 8, אתה יכול לקבל הרגשת ״היי״, מהנה אך בעוצמה עדינה יחסית. דלתא 8 עשוי להיות התשובה שעולם הרפואה מחפש כשמדובר בצורה מתונה יותר של שימוש בקנאביס שעדיין עושה את העבודה אבל לא מפריע לך להמשיך בתפקוד היום יומי שלך.

מה זה דלתא 8 THC