קנאביס רפואי

שימוש בקנאביס עולה בקרב אנשים מבוגרים

חוקרים מגלים כי אוכלוסיות מבוגרות צורכות יותר קנאביס מאשר אי פעם בעבר. הנתונים מראים גם כ קשישים רבים משתמשים במריחואנה למטרות רפואיות. למרות זאת, רוב הרופאים עדיין מהססים לתת מרשמי קנאביס לקשישים.

שימוש בקנאביס עולה בקרב אנשים מבוגרים

השימוש בקנאביס נהיה שכיח יותר בקרב מבוגרים בגיל הזהב וקשישים. במדינת קולורדו האמריקאית, שבה שימוש במריחואנה לצרכי פנאי הפך לחוקי בשנת 2014, מבוגרים מעל גיל 65 הם אחד מפלחי הדמוגרפיה שצומחים בקצב המהיר ביותר מבחינת שימוש בקנאביס. למרות העובדה כי רופאים רבים עדיין מהססים לרשום אותו, קשישים לוקחים על עצמם את האחריות לטיפול עצמי. האמונה הרווחת שמריחואנה היא טיפול רפואי אמין, תרמה משמעותית לעלייה האחרונה בשימוש בקרב קשישים.

שימוש בקנאביס עולה בקרב אנשים מבוגרים

יותר קשישים משתמשים בצמח

מחקר שנערך באוניברסיטת ניו יורק הראה כי גברים אמריקנים בגיל העמידה ואנשי הגיל המבוגר יותר משתמשים בקנאביס באופן קבוע. על פי נתונים שנאספו מ 2015-2016, 9% מבני 50-64, ו -3% מבני 65 ומעלה השתמשו במריחואנה בשנה האחרונה. דור ה"בייבי בומרים" שמרכיב את רוב האוכלוסייה הבכירה בארה"ב כבר נחשף למריחואנה כשימוש לצרכי פנאי בשנות ה -60 וה -70. ולכן, מומחים מאמינים כי הם עשויים להיות נינוחים יותר לגביי שימוש בקנביס מאשר איך שקשישים היו בעבר. מחקר זה מצא גם כי כמעט 93% מבני 50-64 שהשתמשו במריחואנה ניסו זאת לראשונה לפני גיל 21. החוקרים מאמינים כי חלק מהאנשים הללו אולי המשיכו לצרוך קנאביס באופן קבוע או מעת לעת במהלך כל חייהם הבוגרים.

שימוש בקנאביס עולה בקרב אנשים מבוגרים

מבוגרים מנסים מריחואנה בפעם הראשונה

כאשר קנדה הפכה קנאביס לצרכי פנאי לחוקי ב-2018, רבים צפו שהשימוש של הנוער יעלה כתוצאה מכך. עם זאת, הנתונים מראים כי ההפך הוא בעצם מה שבאמת קורה. על פי סקר שנערך לאחרונה מ StatsCan, מחצית הקנדים שניסו מריחואנה בפעם הראשונה בשנת 2019 היו מעל גיל 45. בנוסף, מספר משתמשי הקנאביס בפעם הראשונה כמעט הוכפל מ 2018 עד 2019.

שימוש בקנאביס עולה בקרב אנשים מבוגרים

קנאביס רפואי

קשישים רבים משתמשים בקנאביס למטרות רפואיות. במרפאות ובמשרדי הרופאים נרשמה עלייה בחולים מבוגרים המבקשים מרשם למריחואנה או מידע אודותיה. מריחואנה רפואית הוכחה באופן קליני כמסייעת לטפל במגוון רחב של בעיות החל מכאב נוירופתי עד להפרעות חרדה. ככל שהמודעות הכללית של המריחואנה רפואית גדלה, קשישים רבים יותר שוקלים זאת כאפשרות טיפול אפשרית. עם זאת, מומחים מזהירים כי רוב הקשישים אינם קיבלו הסבר ראוי על המריחואנה המודרנית. רבים קיבלנו המלצה על קנאביס מידיד או מכר ואין להם את המידע הדרוש כדי לנווט כראוי בשוק הקנאביס המודרני המורכב. רופאים גם מזהירים כי לא נעשה מספיק מחקר לתוך השימוש בקנאביס על ידי קשישים, והבטיחות היא עדיין חשש. עקב כך, רופאים רבים אינם בטוחים בדיוק למה לצפות או איך להמשיך עם חולים קשישים.

שימוש בקנאביס עולה בקרב אנשים מבוגרים

תופעות לוואי פוטנציאליות

מומחים רפואיים גם מזהירים מכמה תופעות לוואי שליליות שעלולות להיווצר אצל קשישים. לדוגמה, מאחר שהמוח המזדקן רגיש יותר לתרופות פסיכוטרופיות, הקשישים נדרשים להיזהר בעת השימוש ב- THC. לכן, הרבה רופאים ממליצים לזקנים לנסות זני קנאביס שבהם ריכוזי CBD גבוהים, ולא THC. זנים אלה מומלצים עקב יכולתם לספק הקלה בכאב ללא אופוריה או בילבול. יתר על כן, חולים הסובלים ממצבים רפואיים מסויימים או נוטלים תרופות מסוימות, מומלץ להם להימנע מקנאביס רפואית. לדוגמה, חולים הסובלים ממחלות ריאה צריכים להימנע מעישון לחלוטין, ומאוד מומלץ להם לצרוך את הקנאביס בעזרת מכשיר אידוי. בינתיים, מומחים מזהירים כי מריחואנה יכול להפריע לתפקוד של מדללי דם, וחולים שנוטלים אותם צריכים גם להימנע ממריחואנה. לעומת זאת, מחקרים מסוימים מצביעים על כך שהקנאביס הרפואי עשוי להיות מועיל בהורדת לחץ הדם ואיזון הכולסטרול, שני נושאים מרכזיים המשפיעים על האוכלוסייה המזדקנת. בנוסף, המספרים מצביעים על כך שקשישים רבים הפתוחים לשימוש בקנאביס גם צורכים אלכוהול. מומחים רפואיים מזהירים כי שילוב של שניהם יכול להוביל לתפקוד קוגניטיבי מוטורי לקוי, אשר יכול להיות מטריד במיוחד עבור קשישים הנמצאים בסכנת החלקה או נפילה.

שימוש בקנאביס עולה בקרב אנשים מבוגרים