אידוי קנאביס

וופורייזרים בטוחים יותר

וופורייזרים בטוחים יותר

זוכרים שבסוף 2019, סיפור הבריאות הגדול ביותר בארה״ב היה פרוץ "מחלת הריאות המסתורית" הנגרמת כתוצאה משימוש בסיגריה אלקטרונית או וופורייזרים״ (EVALI)? אז כעת, יורדות תקנות חדשות למוצרי אידוי לשמני קנאביס מהאגף לאכיפת מריחואנה במדינה (MED) כדי לסייע בהפיכת  THC בטוח יותר לאידוי. החל מ -1 בינואר 2021, הכללים החדשים של ה – MED  יחייבו בדיקת פליטות של וופורייזרים ותאריך תפוגה מודפס על התווית. המטרה, בפשטות, היא לחזק את הנחיות הבטיחות של הצרכן. "למעשה זה ממש מרגש לראות את [התקנות האלה] עוברות דרך", אומרת אלנה מאלון, מייסדת ומנכ"לית מעבדות Green Dot זו בדיקה שרצינו הרבה זמן שתהיה זמינה." מעבדות גרין דוט היא חברת תמצית הקנאביס הוותיקה ביותר בקולורדו. היא המייצרת מיצויי קנאביס איכותיים אשר מגודלים, מיוצרים ומופקים אצלם בתוך המעבדה. מאלון מסבירה, "בדיקות אינן זמינות ליצרנים מורשים עד שהמדינה תאשר זאת. אז לפעמים אנחנו מחכים למדינה שתקדם את הדברים מהר יותר. " אבל עכשיו נראה שזה מתעדכן.

מה אומרות התקנות?

תקנות האידוי החדשות יחייבו בדיקת פליטות לכל מוצרי ה – THC  ע״י מעבדת צד שלישי מורשית. צד ג' זה יבדוק את האדים הנפלטים מהמחסנית (קארטרידג׳) כדי לאמת את איכות המוצר עצמו וגם יציעו שקט נפשי רב יותר עבור הצרכנים. בדיקות אלו יקבעו אם מתכות גרועות או רכיבי ליבה של המחסנית עצמה גורמים ל"זיהום האדים" וימנעו ממוצרים מזוהמים לצאת אי פעם לשוק.

מומלץ לרכוש מחסניות אידוי של אולאו – חברה ישראלית המייצרת בסטנדרט רפואי ומחזיקה בבקרת איכות של מחסנית ללא מתכות כבדות.

וופורייזרים בטוחים יותר"המשבר בו התמודדנו בסוף השנה שעברה היה משבר שנולד מייצור ומכירות של מוצרי קנאביס לא מוסדרים", אומרת מאלון. "זה רק מציע יותר ביטחון בתעשייה ככל שנמשיך להעמיד סטנדרטים גבוהים יותר." המקרים הראשונים של EVALI התגלו באוגוסט 2019, והגיעו לשיאם בספטמבר אותה שנה, על פי ה ,CDC – עד דצמבר הנושא הפך בראש סדר העדיפויות של המחוקקים, אנשי מקצוע בתחום הבריאות והורים מודאגים בכל מקום. נכון לפעם האחרונה ש -CDC עדכנה את אתר המעקב הרשמי  EVALI (17.12.2019), היו 2,506 מקרים ו -54 מקרי מוות ברחבי הארץ. הבעיה הייתה (ובעיקר היא עדיין) תעלומה. אף אחד לא יודע בדיוק מה גורם ל. EVALI – עם זאת, אתר CDC רומז כי היה לו קשר למוצרי קנאביס: "ברחבי הארץ, 82% מהחולים המאושפזים ב EVALI – דיווחו על שימוש במוצר המכיל. THC ויטמין E, תוסף לסיגריה אלקטרונית או וופורייזר המכילה THC קשור מאוד להתפרצות." תקנות חדשות אלה של ה MED – נועדו להשליך שמיכת אבטחה על מוצרי האידוי המכילים THC בקולורדו, בכדי להפוך אותם לפחות מסוכנים לכל הצדדים המעורבים. "מגיפת האדישות עוררה דאגה גם לחברות המצטרפות לשוק ומעוניינות לייצר מוצרי אידוי לקנאביס וגם צרכנים שדואגים להשתמש בהם", אומר הנרי בסקרוויל, עורך דין המתמחה בעסקי קנאביס. "מתן תחושה מסוימת של ביטחון הן ליצרנים והן לצרכנים שהמוצרים בטוחים הוא צעד טוב." בסקרוויל מציין כי הדרישה החדשה עשויה לעלות לעסקים לא מעט כסף בשביל לבצע את הבדיקות. זה לא בחינם, וגם לא מסובסד על ידי המדינה – העלות נופלת על היצרנים. ״אבל אני חושב שכל חברה בתעשייה תגיד לך שהם היו שמחים להוציא קצת יותר כסף על בדיקות אם זה עוזר למכירות מוצרים״, הוא אומר. מאלון ו-  Green Dot Labs מגבים זאת. "כולם יודעים ויכולים לצפות בבדיקות נוספות שיגרמו לעליית מחירים", אומרת מאלון. אבל היא מכנה זאת "הפרעה קלה" וכזו שהצרכנים והיצרנים יעשו התאמה אליה בקלות. ״כל יצרן מיומן בקולורדו יכול לעשות את ההתאמות לדרישות הבדיקה המעודכנות", אומרת מאלון. "זה רק מאשר את עמדתה של קולורדו כמובילה בנושא הלגליזציה של קנאביס והסדרת קווי הייצור של מוצרי קנאביס." מאלון אומרת שקולורדו עשויה להיות המדינה הראשונה שמיישמת תקנות כאלה – אבל היא בטוחה שלא תהיה האחרונה. "זה כנראה יציב רף חדש לנוף הלאומי", מאלון מסכמת.

חשוב לזכור

שמן קנאביס לאידוי אינו חוקי עדיין בישראל (גם לא בשוק הרפואי), אבל כן אפשר לראות אנשים המייצרים באופן עצמאי את שמן. לכן חשוב, לבדוק ולברר כל מה שאתם יכולים לפני השימוש. גם את איכות ותהליך ייצור השמן וכמובן את איכות המכשיר והמחסנית שדרכה אתם משתמשים.

וופורייזרים בטוחים יותר