אידוי קנאביס

מיצוי THC או תפרחת, מה עדיף לשימוש רפואי?

כשמדובר בקנאביס רפואי, יש צורך במעט ניסוי וטעייה כדי למצוא את הטיפו האפקטיבי ביותר לצרכים האישיים שלך או לצרכים של מישהו שנמצא תחת טיפולך. מלבד מאכלים המכילים קנאביס המיוצרים מראש, ישנן שתי צורות קנאביס עיקריות שאליהן חולים יכולים לגשת, והן תפרחת ומיצויים. אבל, מה ההבדלים ביניהם ואיזו שיטת צריכה עדיפה לשימוש רפואי? פרח הקנאביס עשיר ביותר בתרופות טבעיות ובחומרים מזינים. עיקר תרופות אלה מרוכזות בבלוטות השרף (הטריכומים) היושבות על פני ניצני ועלי הקנאביס. השרף הרב ביותר נמצא על ניצן הפריחה של הנקבה של צמח הקנאביס.

מיצוי THC או תפרחת, מה עדיף לשימוש רפואי?

שרף זה מכיל את הקנבינואידים המעניקים לצמח תועלת טיפולית. קנבינואידים הם תרכובות כמו טטרה-הידרוקאנאבינול פסיכואקטיבי (THC), המולקולה המספקת את ה"היי" המפורסם של הקנאביס. קנאבידיול (CBD) הוא קנאבינואיד נוסף, רק זה לא גורם להשפעה פסיכואקטיבית. קנבינואידים אינם הדבר היחיד שנמצא בשרף הקנאביס. לפי הערכות מסוימות, צמח הקנאביס עצמו יכול לייצר מעל 400 תרכובות כימיות שונות. חוקרים יודעים רק על אחוז קטן של תרכובות אלה, וראיות מצביעות על כך שרבים מהם עשויים לתקשר זה עם זה כדי להגביר את הערך הרפואי. כמו כן יש בקנאביס נוכחות של טרפנים , שהם מולקולות ארומה הנמצאות בשרפים צמחיים רבים. מחקרים מראים כי בשילוב עם קנבינואידים, טרפנים עשויים להעצים את הערך הרפואי של העשב. לדוגמה, בשילוב עם THC, הטרפן לינאלול, המעניק ארומת לבנדר לכמה זני קנאביס, עשוי להעצים את השפעות הרפיית השרירים של העשב. אחד היתרונות המרכזיים של פרח הקנאביס הוא שהוא לא מעובד. המשמעות היא שתוכלו לקבל לא רק את הקנבינואידים המועילים, אלא גם את הטרפנים ומולקולות צמחים לא מוכרות אחרות. בכמה סוגי מיצויים (לא כולם), חלק מהטרפנים האלה לא מצליחים לעבור. עם זאת, יש כמה חסרונות בהסתמכות אך ורק על פרחים בשביל טיפול רפואי. ראשית, צריכת מינונים גבוהים של קנבינואידים אינה קלה כל כך כאשר צורכים מעט תפרחת בכל פעם. אנשים הסובלים ממחלות קשות כמו סרטן או הפרעות נוירולוגיות עשויים להזדקק למשהו חזק יותר להקלה יעילה יותר. עם זאת, אנשים הסובלים מהפרעות חרדה או מצבים אחרים של בריאות הנפש עשויים להעדיף את המינונים הנמוכים יותר בפרח מיובש. כשמדובר בקנאביס רפואי, הכל אינדיבידואלי ביותר.

יתרונות של שימוש בתפרחת:

  • פרח מכיל את כל הקנבינואידים, הטרפנים המועילים ועוד, הכל באריזה אחת.
  • זול יותר.
  • נגיש יותר.
  • יש לו מרכיב ארומתרפי, אפילו ריח של קנאביס יכול להיות מרגיע וטיפולי.

חסרונות של שימוש בתפרחת:

  • יתכן שלא יספיק לאלה הזקוקים לטיפולים אינטנסיביים יותר.
  • דורש השקעה בציוד אידוי על מנת לצרוך בצורה הבריאה ביותר.
  • סיכון מוגבר לחשיפה לעובש וטחב.

מיצוי THC או תפרחת, מה עדיף לשימוש רפואי?

מיצויי קנאביס רפואי: יתרונות וחסרונות.

המיצויים מגיעים מפרח קנאביס מעובד. הטריק האמיתי עם מיצויים הוא למצוא מוצר איכותי במחיר סביר. לרוע המזל, חלק מהמיצויים המועילים ביותר הם גם חלק מהיקרים ביותר, מה שאומר שזה עלול להיות בעייתי עבור המטופלים להשיג בדיוק את מה שהם צריכים. מיצויים נקראים "מיצויים" מסיבה מסויימת. מיצויים הם תמציות מרוכזות פחות או יותר של שמנים אתריים מצמח הקנאביס. יהיה עליכם לצרוך כמות קנאביס רבה בכדי לקבל את העוצמה שתמצאו במיצוי. עם זאת, גם למיצויים בעיות מסויימות. ראשית, במדינות או במקומות ללא תקנות הדברה קפדניות, מיצוי יכול להכיל יותר זיהומים מאשר פרחים קונבנציונליים. כשמפיקים קילוגרמים מפרחים בכל פעם, יתכנו חומרי הדברה רבים יותר בגרם אחד של מיצוי מכפי שניתן היה לצפות. עבור מטופלים עם מערכות חיסון חלשות שאינם יכולים להתמודד ביעילות עם רעלים סביבתיים, זה יכול להוות בעיה פוטנציאלית. עם זאת, קנייה ממקור אורגני או מעבדה יכולה לעזור לכם להימנע מבעיה זו. בעיה פוטנציאלית נוספת עם מיצויים היא לדעת מה בדיוק לקנות. למרות שרבים מוצאים תועלת כלשהי מרוב המיצויים, האפשרויות הטובות ביותר הן בדרך כלל מוצרים המשתמשים בצמח כולו (ניצנים ועלים) במהלך מיצוי. תמציות צמחים מלאות מכילות לרוב לא רק THC, CBD, או את שניהם, אלא גם טרפנים מועילים. טרפנים אלה משפרים את הערך הרפואי של כל מיצוי נתון. מיצויים שאינם נחשבים ל"ספקטרום מלא" עשויים שלא להכיל טרפנים אלה. בעוד שתרכיזים אלה עדיין בעלי ערך, הם עשויים להיות באיכות נמוכה יותר מתמצית העשויה מצמח מלא. בדומה לשמנים לבישול, צורות מסוימות של מיצוי עשויות להיות מועילות יותר מאחרות.

יתרונות לשימוש במיצוי:

  • תרופה חזקה יותר, נהדרת למי שזקוק לטיפולים אינטנסיביים.
  • ציוד אידוי זול ופשוט יותר מציוד לתפרחת.
  • מספק הקלה חזקה ומהירה מאוד.
  • נחשב למוצר טהור יותר לשאיפה.
  • קל להוסיף למשקאות חמים או אוכל.

חסרונות לשימוש במיצוי:

  • עלול להכיל חומרי הדברה.
  • מיצויים מסויימים עשויים להועיל יותר מאחרים.
  • מחיר יקר יותר.
  • יכול להיות קשה ומסוכן להכין מיצויים בבית.
מיצוי THC או תפרחת, מה עדיף לשימוש רפואי?