אידוי קנאביס

משתמשי קנאביס לא מבינים את הסיכונים הבריאותיים של עישון

הסיכונים שבעישון קנאביס

מחקר גילה כי מאות אלפי אנשים שמעשנים קנאביס מתארים את עצמם כלא מעשנים. מומחים חוששים כי הממצאים פירושם שמשתמשים בקנאביס עשויים שלא להעריך כי עישון התרופה טומן בחובו אותם סיכונים בריאותיים כמו עישון טבק.

המחקר

המחקר, שהתפרסם בכתב העת Addiction, והתבסס על סקר של כמעט 13,000 מבוגרים בריטים, מעריך כי 380,000 אנשים המתארים את עצמם כלא מעשנים-  מעשנים קנאביס עם או בלי טבק לפחות פעם בשבוע. 830,000 מעשני טבק נוספים מעשנים גם קנאביס לפחות פעם בשבוע, מה שמצביע על כך שבבריטניה עשויים להיות כ -1.2 מיליון מעשני קנאביס שבועיים. "זה מאוד מדאיג", אומרת האנה וולש מקינג'ס קולג 'בלונדון, אחת ממחברי המחקר.
"ייתכן שהם לא מבינים שהם מסכנים את בריאותם. מה שמדאיג אותה, הוא שאנשים עשויים לבסס מהתמכרות לטבק כתוצאה מצריכת קנאביס, ובכך הם מגיעים למצב שבו הם צורכים טבק כדרך חיים." המחקר הנ״ל, דן במחקר אחר שנערך לאחרונה והעלה כי משתמשי פנאי של קנאביס בבריטניה אשר מערבבים את התרופה שלהם עם טבק ישתמשו בכ-0.35 גרם טבק בכל ג׳וינט. מה ששווה ערך לשליש מתכולת הסיגריה.

סיכונים הבריאותיים של עישוןהמחקר מציין כי "זה חושף את הצרכנים לרמות הקוטינין (המטבוליט העיקרי של הניקוטין שנמצא בזרם הדם) המרמז על חשיפה מתונה לטבק, שווה ערך לזה שנמצא אצל מעשני סיגריות קלים / מתונים". זה גם מצביע על מחקרים נוספים אשר מצאו כי ערבוב קנאביס וטבק מייצר יותר השפעות חריפות על הלב וכלי דם, ומגדיל את הסיכוי לחלות בברונכיטיס כרוני. "הממשלה רואה בדרך כלל בקנאביס ובטבק נושאים נפרדים, אך ברור שהשימוש בהם שזור עמוקות זה בזה", אמרה הייזל צ'יזמן, מנהלת המדיניות בפעולה בנושא עישון ובריאות. "יש אפשרות לטפל בבבעיה הזו ע״י אסטרטגיית ההתמכרות המתוכננת של הממשלה. אסטרטגיה זו חייבת לכלול צעדים להתמודד עם השימוש החופף בקנאביס ובטבק והפגיעה הבריאותית הנובעת מהם." המחקר מצא כי אנשים צעירים השתמשו בקנביס באופן לא פרופורציונלי. שבעה מתוך עשרה מהאנשים שנטלו את התרופה בשנה האחרונה היו מתחת לגיל 39. כמו כן, המחקר מצא כי אנשים שאמרו כי הם צורכים קנאביס יחד עם טבק היו בסיכון גבוה יותר לדווח על בעיות נפשיות מאשר לאלה שהשתמשו בקנאביס ללא טבק.

מסקנה

רוצים להמשיך לצרוך את התרופה שלכם ללא הסכנות שבעישון עם טבק, חשבו על מעבר לוופורייזר (מכשיר אידוי) ובכך תהנו מצריכת קנאביס נקייה ופחות מזיקה.

סיכונים הבריאותיים של עישון