אידוי קנאביס

התיאוריות השונות לגבי הגורם להתפרצות מחלות בעקבות אידוי THC

מה גורם להתפרצות במחלות ריאות מסוכנות וקטלניות בקרב חובבי אידוי ברחבי ארה"ב? בשבועיים האחרונים דווחו לפחות חמישה מקרי מוות עקב מחלת ריאות מסתורית שרופאים חוששים שמקורה במכשירי אידוי THC וספציפית פודים של ג'ול המכילים שמן THC.

בעקבות ההתרחשויות מסרה ג'ול תגובה לתקשורת וללקוחותיה: "מהודעות ה-FDA והמרכז למניעת מחלות בארה"ב עולה כי מקור המחלות ומקרי המוות הם ככל הנראה תוצאה משימוש בשמן קנאביס במכשירי אידוי שאינם מיועדים לכך. חשוב לנו להדגיש כי קפסולות ג'ול ממולאות בתכולה המותאמת לאידוי, תחת פיקוח ובקרה מתמדת, ואינן מכילות THC מכל סוג שהוא". תיאוריה מובילה אחת מצביעה על מרכיב רע בנוזלי אידוי- ויטמין E.

התיאוריות השונות לגבי הגורם להתפרצות מחלות בעקבות אידוי THC

ויטמין E אצטט, חומר כימי שומני הנמצא במזונות ותחליבים מסוימים, אם נשאף בכמויות גדולות, עלול בהחלט לגרום לבעיות נשימה, ואולי אף לדלקת ריאות. ויטמין D הוא נוגד חמצון, והוא עלול להישרף ולהתפרק כאשר הוא מחומם בסיגריה אלקטרונית, ולשחרר חומרים רעילים.

מכיוון שהויטמין קיים גם בעלים של קנאביס, הוא מהווה תוספת טעם טבעית לנוזלי THC, וכבר נעשה בו שימוש בתעשייה במשך שנים. ויטמין D נוכח גם ברשימת המרכיבים המוספים למוצרים המשווקים כ"נוזלי דילול לשמן THC" המשמשים להתאמת מרקם השמן לצריכה במכשירי אידוי שלא מיועדים לכך (לדוגמא-ג'ול).

נוזלים מדללים אלו מכילים גם חומרים רבים נוספים שהשפעותיהם על הגוף עוד לא נחקרו מספיק. רשימה זו כוללת בתוכה שמן דקל, אוקטקדקן, טריקוזן, שמן PEG ועוד רבים נוספים. PEG (Polyethylene glycol), היא תרכובת פוליאתרית בעלת שימושים רבים בייצור תעשייתי, בקוסמטיקה וברפואה. ניתן לרכוש תרכובת זו במשקלים מולקולריים שונים, משתנה המשפיע על רמת הדלילות של הנוזל.

200 PEG הוא הדליל ביותר, ולכן הוא המתאים ביותר לדילול שמני קנאביס, כמו כן המחיר שלו מאוד נמוך, ומסיבה זו חברות רבות המשווקות נוזלי דילול לTHC מוסיפות לתרכובת 600PEG , 800 PEG וPEG 1000 (שהם סמיכים יותר ולכן נדרשת כמות גדולה יותר בשביל להגיע לרמת הדלילות הרצויה) על מנת להגדיל את רשימת המרכיבים ולגרום למוצר שלהם להראות מרשים יותר לעומת אחרים.

חומרי הדילול הרבים של החברות השונות נמצאים בשימוש נרחב של השוק השחור של קפסולות ה-THC, שהיו הגורם להתפרצות המחלות בתקופה האחרונה. אז יש לכם מחסנית עם שמן קנאביס איכותי לאידוי ללא חומרים בעייתים? יופי. עכשיו תשתמשו בופורייזר שמתאים לכך, כמו האולאו וייפ פן, ולא בסיגריה אלקטרונית.

התיאוריות השונות לגבי הגורם להתפרצות מחלות בעקבות אידוי THC