אידוי קנאביס

למה בעצם ערבוב של טבק עם קנאביס מסוכן?

מסביב לעולם, מעשני קנאביס מערבבים את הקנאביס שלהם עם טבק בניסיון להנות מה"היי" המושלם. מנהג נפוץ זה מהווה יותר סיכונים בריאותיים מאשר נדמה, עקב החומרים המסרטנים הנמצאים בטבק. בזמן ששיטות בריאות יותר לצרוך קנאביס מתגלות, סביר שה'ג'וינט' שמורכב מגלגול טבק יחד עם קנאביס יחווה נפילה בפופולריות, אך נכון לעכשיו, המון מדינות מחשיבות את הקנאביס כ"שער" לסיגריות.

רגשות מעורבים

לכאורה מלידה, מזהירים ילדים מסכנות העישון והעישון הפאסיבי. בכל שנה 8 מיליון אנשים מתים ממחלות כמו סרטן הריאה או מחלות לב וכלי דם, מחלות שספציפית מקושרות לעשן סיגריות. זו עלולה להיות הסיבה לכך שרק 8 אחוז ממעשני הקנאביס בארצות הברית מערבבים את הקנאביס שלהם עם טבק לפני שהם מעשנים אותו. יכול להיות שזה קשור גם לעובדה שכבר נחשפנו לקנאביס בצורותיו השונות והמגוונות, משמנים לדברי מאכל, בזמן שהמון ארצות טרם נתקלו בפינוקים מיוחדים אלו. בארצות אירופאיות, היכן שהקנאביס נחשב לחומר בלתי חוקי בהמון מקומות, ההערכה היא שכ90% ממשתמשי הקנאביס מגלגלים את הג'וינטים שלהם עם טבק בפנים. לא רק שזה עוזר להסתיר את הניחוח הבולט, זה למעשה יכול לשנות את הדרך שבה הגוף שלנו מגיב ל THC ו- CBD. ניקוטין משחרר רגשות דמויי-אופיום, אשר משחררים שרירים, מקלים על מתח ומפיקים תחושת רגיעה כללית. בחיבור עם האפקטים החזקים של הקנאביס, הקומבינציה נראית כמו השילוב המושלם. תחושת הרוגע מחזיקה מעט ותוך זמן קצר המעשנים עלולים למצוא את עצמם משתוקקים לא רק לקנאביס אלה גם לסיגריה. מסיבה זו, קנאביס נחשב למשמש כ"שער" לבן לווייתו החוקי, הטבק.

תחליפים בריאים יותר

בהמון מדינות אירופאיות שבהן הטרנד הזה של ערבוב טבק וקנאביס צובר פופולריות, קנאביס בצורותיו השונות עוד לא הוצג בפני המעשנים. דברי מאכל, שמנים, מיצוים ותמיסות שהובאו לכדי צורתם המושלמת בארצות הברית ומוכרים למשתמשים שם, אינם מוכרים כלל למתשמשים בארצות אחרות. במדינות רבות עדיין משתמשים בפרח יבש כמקור היחיד לחשיפה לקנאביס. עישון קנאביס, אפילו בלי טבק, היא לא צורת הצריכה הכי בטוחה. ככלל, כל צורה של צריכת עשן יכולה לגרום לנזק מסויים. מחקר חדש מגלה שאידוי עלול להיות הצורה הכי בטוחה לצרוך קנאביס. בתוך עט אידוי או וופורייזר או כל מכשיר דומה, גופי החימום והסלילים מחממים בצורה חזקה את הנוזלים או הפרחים ומשחררים את ה THC ו- CBD בצורה של אדים, ולא עשן. האדים הללו הם הרבה יותר נקיים, בריאים ובטוחים לצריכה מאשר כל צורה של עשן. בדומה, דברי מאכל ותמיסות לא דורשים שום סוג של שאיפה. על ידי הצגת הקנאביס לגוף בדרכים שונות, אנשים יכולים להימנע מכל האפקטים המסוכנים שהם עלולים להתקל בהם בעת צריכת קנאביס. בזמן שתנועות הליגליזציה עושות את דרכם מעבר לים, יותר ויותר חובבי קנאביס יחשפו לזנים וצורות חדשות של קנאביס אשר קיימות, מה שיעזור להפצת הבשורה ויפחית את השימוש בטבק בכל מה שנוגע לקנאביס.

למה בעצם ערבוב של טבק עם קנאביס מסוכן? | טבע נייצ'ר